ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

61. انس حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام با قرآن

ممسوس | يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ

خواندن قرآن در خانه 
فاطمه زهرا با قرآن مانوس بود.
سلمان مى گوید: رسول خدا صلى الله علیه و آله مرا براى کارى به خانه فاطمه فرستاد، به در خانه که رسیدم ، صداى زهرا را که در درون خانه قرآن مى خواند شنیدم . (52)


  قرآن خواندن حضرت زهرا (س ) 
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله سلمان را نزد فاطمه علیهاالسلام فرستاد.
سلمان مى گوید: من بر درب خانه ایستاده و سلام کردم ، و شنیدم که فاطمه علیهاالسلام در داخل خانه مشغول تلاوت قرآن است و آسیا مى چرخید، در حالى که کسى در آن جا نبود...و سلمان - رحمة الله علیه - در آخر روایت مى گوید:
وقتى این مطالب را به عرض رسول خدا صلى الله علیه و آله رسانیدم ، وى تبسمى کرده فرمود: اى سلمان ! همانا خداوند متعال قلب و جوارح دخترم فاطمه را از ایمان مملو نموده است ، لذا وى بدون دغدغه مشغول عبادت پروردگار مى باشد، پس خداوند ملکى به نام زوقابیل را مامور نموده تا آسیا را بگرداند و خداوند کارهاى دنیا و آخرت فاطمه را عهده دار شده و او را کفایت مى نماید. (53)


وصیت در مورد قرآن  
فاطمه زهرا وصیت مى کند در شب اول قبر، على علیه السلام بر سر مزارش ‍ زیاد قرآن بخواند.


  انس با قرآن  
همان طور که فاطمه علیهاالسلام با قرآن بود، فضه خادمه او تا بیست سال به غیر از قرآن لب نگشود و جز با قرآن پاسخ نداد.
باز از همین انس او با قرآن بود که در صحراى محشر هم قرآن را زمزمه مى کند. تا آن جا که حتى در هنگام داخل شدن به بهشت هم آیات قرآن را مى خواند.


چهار عمل قبل از خواب
از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام روایت شده که در حالى که بستر را گسترانیده و مى خواستم بخوابم ، پدرم رسول خدا صلى الله علیه و آله بر من وارد شد و فرمود: اى فاطمه ! مخواب مگر این که چهار عمل را انجام داده باشى : قرآن را ختم نمایى و انبیا را شفیع خود گردانى و مومنین را از خود راضى کنى و حج و عمره بجاى آورى ، این را فرمودند و به نماز مشغول شدند.
من هم کنار بستر ایستادم تا نمازشان تمام شد پس گفتم اى رسول خدا مرا به چهار چیز امر نمودى که در این حال نمى توانم انجام دهم ، حضرت تبسمى نمود و فرمود: اگر سه مرتبه سوره قل هو الله را بخوانى ، مثل این است که ختم قرآن کرده اى و اگر بر من و انبیا گذشته درود فرستى ، شفیعانت در روز قیامت شده ایم و اگر براى مومنین استغفار نمایى همه از تو راضى خواهند بود و اگر بگویى سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر ثواب حج و عمره را به دست آورده اى . (54)


52- بحارالانوار، ج 93، ص 40.
53- زندگى حضرت زهرا علیهاالسلام ، ص 291.
54- خلاصة الاذکار للمحدث الفیض ، ص 70.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی