ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

حالا برو گناه کن ! (2)

ممسوس | جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۶ ق.ظ


چند تا پست قبل تر تو یکی از نظرات خصوصی یک نظر بسیار زیبایی بود که گفتم شما هم بهره مند بشید:

یه آقایی نوشته بود ، «توبه فرمایان ، چرا خود توبه کمتر می کنند ؟» مدتی منو تو فکر فرو برد که چرا باید این طور باشه البته شاید در مورد همه صدق نکنه اما واقعا چرا همون مقدار هم باید وجود داشته باشه؟! یکیش خود من ! با این همه آلودگی و گناه اومدم چنان حرف خدا و پیغمبر و ... را می زنم که هرکی ندونه فکر می کنه چه شخصیتی (!) گردوننده این وبلاگه !!

اینا رو عرض کردم که فکر نکنید این حرفا رو یکی از موضع بالا به شما می زنه ! نه یکی که قطعا از شما گناهکارتره !


حالا شاید با این عرایض ، نوشته ها بی غرض تر و دلچسب تر بشه !

  • ممسوس

سلمان ایرانی !

ممسوس | پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ


خیلی برام سوال بود یعنی چه جور میشه یک انسان ( و اتفاقا آن هم ایرانی مثل خودمون !!) به جایی برسه که بشود «سَلمانُ مِنّا اَهْلَ البَیتِ» ! و یا جایی که ده درجه ایمان را دارا شود و حتی عجیب تر به جایی که حضرت زهرا سلام الله علیها که بنابر حدیث « لولاک » علت خلقت تمام عالم است به او به لفظ « عمو جان» خطاب کند و با او درد دل کند !!! براستی حضرت سلمان چه شخصیتی بود و چگونه به این درجه رفیع رسید ؟ از خصوصیات اخلاقی این بزرگ صحابی پیامبر و امیرالمؤمنین چه می دانیم ؟ این ها چند پرده از زندگی به غایت زیبای این مرد فارسی است :

  • ممسوس

حالا برو گناه کن !

ممسوس | پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ


نمی دانم چرا چند وقته از هر 10 اعلامیه که می بینم چهار ، پنج تاشون جوونه !
معلوم نیست شاید منم طلوع خورشید فردا صبح را ندیدم !
براستی اگر (!) این احادیث و آیاتی که راجع به دنیای پس از مرگه حقیقت داشته باشه ، چه خاکی باید به سر کرد !
درسته خدا ارحم الراحمینه ، درسته ائمه علیهم السلام انشاالله دست ما را می گیرند ، اما همین جوری هم نیست که اون طوری که با سلمان ها حساب می کنند با من و امثال من هم حساب کنند .
این روایت زیبا گویای خیلی چیزاست :

  • ممسوس

پنج روایت شنیدنی از پنجمین امام

ممسوس | چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ق.ظ
1. نقل می کنند وقتی امام باقر علیه السلام چشمان جابر را با اعجاز امامت بینا کرد ، اطافیان دیدند که جابر با تعجب می نگرد ، از وی پرسیدند : چه چیز سبب تعجب تو شده است ؟ پاسخ داد در حیرتم ! من زمان پیامبر (ص) چشمانم بینا بود و اصحاب آن حضرت را دیده بودم . اگر اصحاب آن حضرت شما را می دیدند به شما می گفتند : بی دین !! ( از شدت تجملات و ...) و اگر شما آنها را می دیدید به آنها خطاب می کردید : دیوانه !! ( از شدت بی آلایشی و ... ) . (داخل پرانتز : اگر الان اصحاب امام باقر علیه السلام چشم بگشایند و ما را ببینند ، به نظر شما چه می گویند ؟!)

***



***

2. مردی غیر مسلمان (نصرانی) در یکی از روزها با امام باقر (ع) روبرو شد.آن مرد به دلیلی نامشخص نسبت به آن حضرت، کینه داشت، از این رو دهان به بدگویی گشود و با تغییر اندکی در اسم امام باقر (ع) گفت:

  • ممسوس

چی می گید شما آخوندا (2) !

ممسوس | جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۸ ق.ظ


هواپیما می خواست پرواز کند که متوجه شدم یک نفر با اصرار به مهماندار هواپیما، خواستار نشستن در کنار من است ! خیلی تعجب کردم ، تو این زمانه که همه از ما آخوندا فرار می کنند یکی می خواست کنار ما بنشینه !  سابقه نداشت کسی با این تیپ و قیافه بخواهد کنار یک روحانی بنشیند !

 خلاصه با راضی کردن فرد کناری من ، آمد و کنارم نشست . تا در جایش مستقر شد ، گفت : حاج آقا ! می دونی برای چی اومدم کنارت بنشینم ؟ اومدم تا تهران حالت رو بگیرم !!

 تو دلم گفتم : خدا به خیر کنه ، این چه حواله ای بود که امروز نصیب ما شد ، چیزی بهش نگفتم .

 دوباره شروع کرد ، حاج آقا چی می گید شما آخوندا ؟! هی می گید

  • ممسوس

چی میگید شما آخوندا !

ممسوس | چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۲ ق.ظ


یکى از مریدان مرحوم علامه محمد تقى مجلسى به ایشان عرضه داشت : همسایه اى دارم آلوده به گناه ، اغلب شبها با نوچه هایش مجلس لهو و لعب دارد و به شدت مزاحم من و همسایه هاى دیگر است ، مردى است قلدر و داش مسلک ، و من از امر به معروف و نهى از منکر نسبت به او مى ترسم ، راهى هم براى تبدیل خانه ام به خانه دیگر ندارم .

علامه محمد تقى مجلسى به او فرمود : اگر او را شبى به مهمانى دعوت کنى من حاضرم در مجلس مهمانى شرکت کنم و با او سخن بگویم ، شاید به لطف حضرت حق از اعمال خلافش دست بردارد و به پیشگاه خداوند توبه نماید .

مرد قلدر به توسط مرد مؤمن دعوت به مهمانى شد ، دعوت را اجابت کرد ، علامه مجلسى در آن مجلس شرکت کرد ، لحظاتى به سکوت گذشت ، ناگهان مرد قلدر که از آمدن مجلسى به جلسه مهمانى تعجب کرده بود به مجلسى گفت : حرف شما روحانیون در این دنیا چیست ؟

مجلسى فرمود : اگر لطف کنید بفرمایید حرف شما چیست ؟ مرد قلدر گفت : امثال ما در فرهنگ قلدرى حرف بسیار داریم از جمله مى گوییم اگر کسى نمک کسى را خورد باید حقّ نمک را رعایت کند و با او در صفاى محض باشد ، مجلسى به او فرمود : چند سال از عمر شما مى گذرد ؟ پاسخ داد : شصت سال ، فرمود : در این شصت سالى که نمک خدا را خورده اى آیا حق او را رعایت کرده و نسبت به او صفا داشتى ؟ مرد قلدر یکه اى سخت خورد ، سر به زیر انداخت ، اشکش جارى شد ، مجلس را ترک کرد ، شب را نخوابید ، صبح زود به در خانه همسایه آمد ، سؤال کرد : روحانى و عالمى که شب گذشته در خانه تو بود کیست ؟ همسایه گفت : علامه محمد تقى مجلسى است ، آدرس آن مرد الهى را گرفت ، به محضرش آمد و به دست او توبه کرد و از نیکان روزگار شد !

  • ممسوس

می خواهی بری مشهد یا نه ؟ اینجا را بخوان + پوستر

ممسوس | سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ب.ظ



پوستر در اندازه اصلی

ثواب زیارت ارباب بی کفن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام واقعا در حد تصور نیست ! بیشتر احادیث کتاب شریف کامل الزیارات در باب زیارت حضرتش است . در اینجا به دو نمونه از هزاران حدیث رسیده در فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام اشاره می کنم :

راوی می‌گوید: محضر امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم، حضرت فرمودند: امسال حج مشرف نشدی؟ عرض کردم: چیزی که حج بروم نداشتم ولی عرفه در کنار قبر امام حسین علیه‌السلام بودم. حضرت فرمودند: از آنها که سرزمین منا را درک کردند کم نیاوردی، بعد فرمودند:

"حقیقتا اگر اکراه این را نداشتم که مردم حج را ترک کنند، هر آینه حدیثی را برای شما (درباره زیارت امام حسین علیه السلام) بیان می‌کردم که هرگز زیارت آن حضرت را ترک نمی‌کردید.(بحارالانوار، ج 98، ص 91)

و در حدیث دیگری امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر مردم می‌دانستند چه فضیلتی در زیارت امام حسین علیه السلام است، از شوق، جان می‌سپردند و نفسشان از روی حسرت و اندوه قطع می‌شد.(بحارالانوار، ج 98، ص 18)

اما 23 ماه ذی القعده روز زیارتی حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام است . سلطانی است که سالیانی است نه تنها ما ایرانی ها که عالمی بر خان کرمش نشسته اند .

در باب زیارت حضرتش نیز احادیث زیادی رسیده است اما شاید محیر العقول ترین آنها این باشد :

حضرت عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنىّ روایت شده است که گفت: به ابو جعفر امام جواد علیه السّلام عرضکردم: متحیّر مانده‏ام که قبر سالار شهیدان ابو عبد اللَّه الحسین علیه السّلام را زیارت کنم، یا بطوس رفته و قبر پدرت علیه السّلام را زیارت نمایم، نظر شما چیست؟ بمن فرمود: اندکى صبر کن و همین جا بایست تا بازگردم، بعد به اندرون خانه رفت و با چشمى گریان که اشک بر رخسار مبارکش میریخت بیرون آمد، و فرمودند:

«زوّار قبر اباعبداللَّه(علیه السّلام) بسیارند، ولى زوّار پدر من (علیه السّلام) در طوس بسیار اندکند».

(عیون‏أخبارالرضا(ع)، ج2، ص256، ح8- بحارالأنوار، ج99، ص37، باب4، ح27- وسائل‏الشیعة، ج14، ص563، ح19831)

  • ممسوس

حقارت عجیب زمین در فضا ! + عکس و کلیپ

ممسوس | سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰ ق.ظ


حکمت گرانبهایی از امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه هست که می فرماید :

 «فرزند آدم را با فخر چکار؟ او که در آغاز نطفه ای گندیده و  در پایان مرداری بد بوست !

نه میتواند روزی خویش را فراهم آورد و نه مرگ را از خود دور کند! »

متاسفانه امروزه با اینکه ما به دریای بی انتهای علوم اهل بیت علیهم السلام متصلیم ، باز عده ای تا حرفی از فلان مستشرق یا بهمان غربی تو مقاله ای نباشد اونو علمی نمی دونند ! البته استناد به اونا و سند آوردن از کتب و مقالات اونا عمل پسندیده ای است ( همون کاری که ما اینجا انجام دادیم ) اما اگر اصل کلام اونا قرار بگیره اونوقته که خطرناکه ! حتی شاید کار به جایی برسه به خاطر چهارتا حرف درستشون ، بقیه حرفهای نادرستشون رو هم قبول کنیم . 

چندی پیش پوستری رو دیدم که تمامش سیاه بود و فقط یک نقطه کوچک سفید روشن داشت و زیر اون نوشته بود این نقطه کوچک سیاره بزرگ ما زمین است ! چند لحظه ای به حقارت خودم و سیاره ام فکر کردم دیدم براستی ما در دستگاه خلقت مگر چه اندازه ای داریم که مقابل خالق این آفرینش بعضی اوقات بدترین سرکشی ها را می کنیم !!

ذهنم مشغولش بود که در اینترنت به کلیپی در این زمینه برخورد کردم که یه آقایی به کارل ساگان ستاره شناس آمریکایی اونو با استفاده از عکسهای فضایی تهیه کرده بود ، واقعا جالب بود !

  • ممسوس