ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

52. دعوت کردن على (علیه السلام) به صبر

ممسوس | شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷ ب.ظ

پیامبر (ص ) در بستر بیمارى به حضرت امیر (ع ) خطاب کرده و گفت : یا على ! عایشه و حفصه با تو جدال و نزاع و عداوت خواهند کرد بعد از من ، و عایشه با لشکریانش بر تو خروج خواهد کرد، و حفصه را خواهد گذاشت که براى او لشکر جمع کند، و هر دو آنها در عداوت با تو مثل یکدیگر خواهند بود، یا على در آن وقت چه خواهى کرد؟
حضرت امیر (ع ) گفت : یا رسول الله ! اگر چنین کنند اول از کتاب خدا حجت بر ایشان تمام کنم ، اگر قبول نکنند سنت تو را و آن چه در بیان وجوب اطاعت من و لزوم حق من فرموده اى بر ایشان حجت خواهم کرد، اگر قبول نکنند خدا را و تو را بر ایشان گواه خواهم گرفت و با ایشان قتال خواهم کرد. حضرت فرمود: یا على ! قتال کن و شتر عایشه را پى کن و پروا مکن ، پس گفت : خداوندا تو گواه باش .
پس فرمود: یا على ! چون چنین کنند، ایشان را طلاق بگو و از من بیگانه گردان که هر دو بیگانه اند از من در دنیا و عقبى ، و پدرهاى ایشان شریکند با ایشان در عمل ایشان . پس گفت : یا على ! صبر کن بر ستم ظالمان ، به درستى که کفر و ارتداد و نفاق رو خواهد آورد به سوى مردم با خلافت ابوبکر، و عمر از او بدتر و ستمکارتر خواهد بود، و همچنین سوم ایشان عثمان ، چون او کشته شود براى تو جمع خواهند شد گروهى از شیعیان که با ایشان جهاد خواهى کرد با ناکثان و قاسطان و مارقان ، نفرین و لعنت کن بر ایشان که ایشان و شیعیان و دوستان ایشان احزاب کفر و نفاقند.

بحارالانوار، 22/488
چون شب شد باز على و فاطمه و حسن و حسین (ع ) را طلبید و فرمود که در خانه را بستند که کسى به غیر ایشان نیاید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی