ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

41. شکایت از غاصبین ولایت

ممسوس | جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۲۳ ب.ظ

 

به خدا سوگند! هرگز فکر نمى کردم ، و به خاطرم خطور نمى کرد که عرب بعد از پیامبر(ص )، امر امامت و رهبرى را از اهل بیت او برگرداند (و در جاى دیگر قرار دهد و باور نمى کردم ) مرا از عهده دار شدن آن باز دارد. تنها چیزى که مرا ناراحت کرد اجتماع مردم اطراف ابوبکر... بود براى بیعت کردن با او، پس من دست بر روى دست گذاشتم تا این که با چشم خود دیدم گروهى از اسلام باز گشته و مى خواهند دین محمد (ص ) را نابود سازند. (در این جا بود که ) ترسیدم که اگر اسلام و اهلش را یارى نکنم باید شاهد نابودى و شکاف در اسلام باشم که مصیبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حکومت بر شما سخت تر است ، زیرا این بهره دوران کوتاه دنیا است ، که هم چون سراب ، زایل مى گردد و یا بسان ابرى پراکنده مى شود. پس براى دفع آشوب به پا خاستم تا باطل از میان رفت و نابود شد و دین پابرجا و محکم گردید.

خطبه نهج البلاغه ؛ ژرفاى غم ، ص 19 و 20

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی