ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

9. اگر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نبودند ، چه می شد ؟

ممسوس | دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ق.ظ

با ارزیابى صحیح تاریخ سیاسى اسلام، و واقعیت هاى مطرح شده در هنگامه ى بعثت تا وفات رسول گرامى اسلام صلى اللَّه علیه و آله، و موضع گیریهاى خصمانه ى احزاب سیاسى مخالف و قدرت طلبان منتظر فرصت، به این نتیجه مى رسیم که:

اگر خداوند حضرت فاطمه علیهاالسلام را براى مقطع زمانى حسّاس 75 روز (یا نود و پنج روز) پس از وفات رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله انتخاب نکرده بود، و مبارزات آن بزرگ بانوى جهانیان نبود :

- اسلام ناب تداوم نمى یافت ،

- على علیه السلام وجود نداشت ،

- سلامت دین و اصالت اسلام ، در خطر جدى قرار مى گرفت ،

- قرآن دچار تحریف و سوء استفاده هاى فراوان قرار مى گرفت ،

- امت اسلامى وجود نداشت ،

- ارزشهاى دینى نابود مى شدند ،

- امامت و رهبرى معصوم علیهم السلام براى همیشه از میان مى رفت و تداوم نمى یافت و در یک جمله :

اگر فاطمه علیهاالسلام نبود ره آورد رسالت نابود مى گشت .

 

زیرا با سفارشات مکرّر رسول گرامى اسلام صلى اللَّه علیه و آله امام على علیه السلام مأمور به سکوت بود ، و نمى توانست دست به شمشیر ببرد ، و با جنگ داخلى ، یهود و نصارى ، و قریش زخم خورده، و قیصر روم به انتظار نشسته، و حاکمان مغرور کشورهای اطراف ، آماده ى یورش براى نابودى امت اسلامى بودند .

در آن مقطع حساس و سرنوشت سازى که امام مأمور به سکوت است عده اى براى بدست گرفتن خلافت و قدرت، از هیچ کارى دریغ نداشتند، دست به هر اقدامى زدند، و انواع تهاجمات و یورشهاى داخلى را سامان دادند.

دست به تحریف و «تفسیر به رأى» و تغییر ارزشها زدند.

قتل و غارت به راه مى انداختند، و به بهانه ى «وحدت امت اسلامى» ریختن هر خونى را مباح شمردند و هر کس و هر چیز را از راه برمى داشتند، تا آنجا که، به خانه ولایت هجوم بردند، و ولىّ اللّه الاعظم، را با زور و فشار و شمشیر به مسجد کشاندند.

برخى از اصحاب رسول خدا علیه السلام را کشتند (مانند مالک بن نویره و فرزندانش) و برخى دیگر را که مخالفت کردند، در مسجد آنقدر زدند تا دنده هاى پهلوى آنها شکست. و تعداد زیادى از مردم را به بهانه ى «ارتداد» قتل عام کردند و براى بدست آوردن رأى بیشتر ، و هواداران فراوان تر ، موجودى بیت المال مسلمین را، با دست و دل بازى خاص خودشان به سران قبائل بخشیدند.

هر کس را که مخالفت مى کرد مى زدند، محاصره مى کردند و برخى را در مصلاى مدینه سوزاندند و تا آنجا که از شکستن و آتش زدن درب خانه اى که جبرئیل بدون اجازه وارد نمى شد پروا نکردند. و از شهادت حضرت محسن علیه السلام و یا دختر پیامبر صلى اللَّه علیه و آله، و کوثر قرآن اعتنائى نداشتند.

چه مى توان گفت؟

 

چه باید کرد؟

 

امام على علیه السلام مأمور به سکوت است و دشمنان اسلام نیز مصمّم به گرفتن خلافت مى باشند، و انواع یورش ها را تدارک مى بینند .

 

چه کسى باید دفاع کند؟ چه کسى باید از ولایت و حرمت اهل بیت پیامبر صلى اللَّه علیه و آله دفاع و حمایت نماید؟ چه کسى با چه مقام و ارزشى باید در برابر فتنه ها و آن همه تهاجمات بایستد، و قامت خم نکند؟ چه کسى باید نقاب از چهره ى مدعیان دروغین اسلام و ایمان بدرد؟

 

ماهیت احزاب شکست خورده ى دیروز، و مهاجمان بى پرواى امروز را افشاء کند؟ واقعیت ها را مطرح کند؟ از جان على علیه السلام دفاع نماید؟ و اهل بیت مظلوم را از خطرات گوناگون نجات دهد؟

 

اینجاست که نقش فاطمه علیهاالسلام روشن مى گردد. و نقش آفرینى آن تنها کوثر قرآن مشخص مى شود. که اگر فاطمه علیهاالسلام نبود، و یا دخالت نمى کرد، و یا در لحظات حساس پس از وفات رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله حضور جدى نمى داشت

 

همه چیز در خطر جدى قرار مى گرفت و دین و قرآنى وجود نمى داشت و ارزشهاى اصیل اسلامى با نظارت «عترت» تداوم نمى یافت. و خط ثقلین تا ظهور حضرت مهدى علیه السلام پرنور نبود ، پس از آن روز تا به حال و تا ظهور دولت یار، و تا لحظه هاى آشکار شدن نشانه هاى قیامت، همه ى موحدان، مدیون حضرت فاطمه علیهاالسلام مى باشند.

 

نماز هر نمازگذارى ، روزه ى هر روزه دارى ، حجاب هر زن باحجابى ، جهاد هر مجاهدى ، تقواى هر پرهیزکار پاکدامنى ، قرآن هر مسلمان حافظ و عمل کننده ى به قرآنى ؛ همه و همه به مبارزات حضرت زهرا علیهاالسلام ارتباط دارد .

 

او فدا شد تا اسلام و عترت بماند ، محسن خود را در خط مقدم تقدیم خدا کرد تا على علیه السلام و امامت بماند سیلى خورد تا به اسلام و قرآن لطمه اى وارد نشود ،کتک خورد تا ارزشها مسخ نگردد .

 

پس باید گفت : اى فاطمه علیهاالسلام ، اى بزرگ بانوى جهانیان ، اى قرآن مجسم.

 

دستت را شکستند اما عزمت را هرگز!

 

صورتت را کبود کردند اما قرآنت را هرگز!

 

پهلویت را شکستند اما راهت را هرگز!

 

و تو اى مادر امامان و تو اى مادر منتظر قیام جهانى «حضرت مهدى عج جان جانان» به معرفت و شناخت ما، بر یقین و اخلاص ما، بر دیندارى و محبت ما بیفزا !

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی