ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

حالا برو گناه کن !

ممسوس | پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ


نمی دانم چرا چند وقته از هر 10 اعلامیه که می بینم چهار ، پنج تاشون جوونه !
معلوم نیست شاید منم طلوع خورشید فردا صبح را ندیدم !
براستی اگر (!) این احادیث و آیاتی که راجع به دنیای پس از مرگه حقیقت داشته باشه ، چه خاکی باید به سر کرد !
درسته خدا ارحم الراحمینه ، درسته ائمه علیهم السلام انشاالله دست ما را می گیرند ، اما همین جوری هم نیست که اون طوری که با سلمان ها حساب می کنند با من و امثال من هم حساب کنند .
این روایت زیبا گویای خیلی چیزاست :

روزی پیامبر اکرم (ص) یک درهم به سلمان و یک درهم به ابوذر داد. سلمان درهم خود را انفاق کرد و به بینوایی بخشید، ولی ابوذر با آن لوازمی خرید. روز بعد پیامبر دستور داد آتشی افروختند. سنگی نیز روی آن گذاشتند. همین که سنگ گرم شد و حرارت و شعله‌های آتش در سنگ اثر کرد، سلمان و ابوذر را فراخواند و فرمود: «هر کدام باید بالای این سنگ بروید و حساب درهم دیروز را پس بدهید!»
سلمان بدون درنگ و ترس، پای بر سنگ گذاشت و گفت: «در راه خدا انفاق کردم» و پایین آمد. وقتی که نوبت به ابوذر رسید، ترس او را فراگرفت. از اینکه پای برهنه روی سنگ داغ بگذارد و خرید خود را شرح دهد، وحشت داشت. پیامبر فرمود: «از تو گذشتم؛ زیرا حسابت به طول می‌انجامد، ولی بدان که صحرای محشر از این سنگ داغ تر است».

***
جُناده از اصحاب امام حسن مجتبى علیه السلام بود، زمانى که حضرت را مسموم کردند خدمت ایشان شرف یاب شد و در آن حال دشوار به امام عرضه داشت: مرا موعظه کن. حضرت به او فرمودند: « ... واعلم ان فی حلالها حساباً وفی حرامها عقاباً وفی الشبهات عتابا...؛ بدان که مال دنیا چنان است که حلال آن حساب، حرام آن عِقاب و امور شبهه ناک آن عتاب دارد».
( بحار الانوار، ج 44، ص 139)

***
پشت یکی از ماشینهای بهشت معصومه سلام الله علیها دیدم نوشته « آیا خود را برای این روز آماده کردید ؟ »

***
شاید مثل من هنوز به خود نیامده ای ! اینها رو هم بخون :
1.

امام على علیه السلام:

اِعلَموا اَنَّهُ لَیسَ لِهذَا الجِلدِ الرَّقیقِ صَبرٌ عَلَى النّارِ، فَارحَموا نُفوسَکُم فَإِنَّکُم قَد جَرَّبتُموها فى مَصائِبِ الدُّنیا. أَفَرَأَیتُم جَزَعَ أَحَدِ کُم مِنَ الشَّوکَةِ تُصیبُهُ وَالعَثرَةِ تُدمیهِ وَالرَّمضاءِ تُحرِقُهُ؟! فَکَیفَ إِذا کانَ بَینَ طابِقَینِ مِن نارٍ ضَجیعَ حَجَرٍ، وَقَرینَ شَیطانٍ؟

بدانید که این پوست نازک تحمل آتش را ندارد، پس به خودتان رحم کنید، شما در مصیبت‏هاى دنیا آزمایش کرده‏اید که وقتى خارى به بدن یکى از شما مى‏رود و یا به زمین مى‏خورد و خونى مى‏شود و یا شنهاى داغ پایش را مى‏سوزاند چگونه بیتابى مى‏کند؟! پس، چگونه خواهد بود اگر میان دو لایه از آتش قرار گیرد و هم بسترش سنگ و همدمش شیطان باشد؟!

(نهج البلاغه، خطبه‏183)


2.رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

لَو أَنَّ دَلوا صُبَّ مِن غِسلینٍ فى مَطلَعِ الشَّمسِ لَغَلَت مِنهُ جَماجِمُ مَن فى مَغرِبِها؛

اگر یک سطل از چرک و خون دوزخیان در شرق عالم ریخته شود بر اثر آن جمجمه کسانى که در غرب عالمند به جوش مى ‏آید.

(امالى طوسى، ج1، ص533)

3. رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

أَدنى اَهلِ النّارِ عَذابا یَنتَعِلُ بِنَعلَینِ مِن نارٍ یَغلى دِماغُهُ مِن حَرارَةِ نَعلَیهِ؛

کم عذاب‏ترین اهل جهنم دو کفش از آتش به پا دارد که از حرارت آنها مغزش به جوش مى ‏آید.

(کنزالعمال، ج14، ص527)

( داخل پرانتز : البته احادیث در باب رجاء و بخشش پروردگار و همچنین راه همیشه مفتوح «توبه» ، بسیار ذکر شده ولی باز نظر به اینکه کارهای شیطان بنابر نص صریح آیه قرآن گام به گام است و چه بسا همین گناه بدون توبه ی من ، آخرین عملم در این دنیا باشد و این روایت شریف امام معصوم علیه السلام که می فرماید هر گناه مقداری از عقل را از بین می برد که دیگر باز نخواهد گشت!! حاکی از دقیق و با حساب و کتاب بودن تک تک اعمال ما چه از بعد اثر وضعی اون و چه از بعد عقوبت دنیایی و آخرتی اش می باشد ، انسان را بر آن می دارد تا حداقل کمی به خود بیاید !)

  • ۹۲/۰۷/۲۵
  • ممسوس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی