ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

نگذاریم غدیر فراموش شود !

ممسوس | دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲ ق.ظ


خداییش چرا ما این طوریم نزدیک محرم که میشه همه حسینی ...  بعد دهه اول ... همون که بودیم !

نزدیک فاطمیه ... بروشور ... کتاب ... جزوه ... بعد فاطمیه ... همون که بودیم !

نیمه شعبان ... راستی ما هم یک امام زمان داریم ! ... آقاجان بیا ... همه جا چراغونیه ... بعد نیمه شعبان ... همون که بودیم !

غدیر ... همون که بودیم !

حالا اگه همین جور بمیریم به قول اون بزرگ شاید ایشالا تو پایینای بهشت جامون بدن ( نه پ می خوای فردوس رو برات بزنند بری کنار سلمان و ابوذر صفا کنی ، نه داداش مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد !)

ولی اگه خدای نکرده یه باد تندی وزید و ما هم که به نسیمی بندیم ، اونوقت تکلیف چیه ؟!!

این همه نماز و روزه و هیئت و ... کجا میره !

( دیگه خودتون استادید که به زبیر می گفتند سیف الاسلام و به طلحه ، طلحه الخیر !! اما باد که بوزه نمیگه قبلا چی بودی می گه الان چی هستی !)


متن زیر گزیده سخنرانی حاجاقای موسوی مطلق شام عید غدیر که نکته های جالبی داره :

- الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی علیه السلام

- جامعه ما بایستی یک نکته را اعتراف کند، و آنهم این است که بیاییم و قبول کنیم که ما نسبت به غدیر کوتاهی کردیم. یعنی غدیر آن جایگاهی را که باید در بین ما داشته باشد، ندارد!

- با اینکه خدای متعال به پیمبرش قرص و محکم دستور می دهد "یا ایها الرسول ..." باید ابلاغ کند امر خدا را، سه مرتبه که جبرائیل آیه وحی را به پیمبر رساند، حضرت ابلاغ کردند.

- بی غیرت است هر کس که به غدیر توجه کامل را نداشته باشد و اگر کسی این بی غیرتی را مبتلا شده است، در همین روز عزیز به امیرالمومنین علیه السلام قول دهد که کوتاهی های خود را جبران کند.

- ما حتی تا به حال وقت نکرده ایم که این خطبه غدیر را برای فرزندانمان بخوانیم! اگر عید نوروز فرزندان ما را خوشحال تر می کند، والله قسم ما مقصر هستیم! اگر فرزندان ما بی تابی می کنند برای رسیدن عید نوروز ولی برای غدیر انگیزه ای ندارند، ما مقصر هستیم! باید جواب پیغمبر عظیم الشان اسلام را بدهیم.

- حضرت در غدیر فرمودند: حاضرین به غائبین بگویند و پدران به فرزندانشان الی یوم القیامة.

- غدیر را به زبان بچه ها به بچه ها گفته ایم؟ به خانم ها گفته ایم؟ خانواده ما چقدر انس با غدیر دارند؟

- از یک کودک گرفته تا به یک دانش آموز، دانشجو، طلبه، مداح، شاعر، سخنران، مسئولین حکومتی و حتی نظام مقدس اسلامی، هیچ کسی حق غدیر را طوری که باید ادا کند، ادا نکرده!

- سیوطی از علمای اهل سنت می نویسد "بیش از 70 هزار منبر،لعن امیرالمومنین می کردند(زبان من لال و گوش ما کر)! آیا ما 70 هزار منبر در مدح امیرالمومنین علیه السلام داشته ایم؟! مقصر هستیم!

- انیشتین یک نظریه داده و تا بحال 20هزار شرح بر نظریه اش نوشته شده است، برای خطبه غدیر چند شرح نوشته شده است؟ در تفسیر قرآن چندتا نوشته شده؟

- همه مقصریم! داد میزنیم تا همه بشنوند! یک بخشی شما مقصرید یک بخشی ما مقصریم و یک بخشی گذشتگان مقصرند! اگر همانطور که پیامبر دست امام علی علیه السلام را بالا نگه داشت، نگه می داشتند، بخدا اگر عاشورایی اتفاق می افتاد!

- غدیر باید در جان ها، ذهن ها وارد شود.

- در فضای مجازی دنیا جایگاه غدیر کجاست؟ غدیر فراموش شد و 50 سال بعد آن جسارت هایی که نباید بشود، شد! آنوقت الان یک بچه ی سه ساله را در سوریه به میخ می کشند و پدر و مادرش را جلوی چشمش ذبح می کنند! این وهابیت ملعون و سلفی های کیف !

- خوش غیرت!
چند بار نهج البلاغه را خوانده ای؟ شرح هایی که نوشته شده تا سال های پیش 200 عدد بوده است.

- برای غدیر چه کردیم؟ این روز عزیز کلی آداب داشت، کدام را به جا آوردید؟

- امام رضا علیه السلام خودشان در جمع، کفش نو، لباس نو می پوشیدند و می فرمودند که در این روز لباس و کفش نو بپوشید! امیرالمومنین علیه السلام هم همینطور بود! سی سال بعد غدیر هم این روز را گرامی می داشت! حقش غصب شده بود ولی ... .
  • ۹۲/۰۸/۰۶
  • ممسوس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی