ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

مقبل کسی که بنده اولاد حیدر است ...

ممسوس

هر عاشقی دوست داره عشقش فقط برا خودش باشه الا من ، که دوست دارم تو ، عشق همه عالم باشی ! یا علی

چقدر سستی ؟! تا کی رخوت ؟!

ممسوس | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۳۴ ق.ظ

« ... من حاضر هستم ده نفر از شما را بدهم و یک نفر از لشکریان معاویه را بگیرم. آنها در باطلشان محکم هستند. اما شما در حقتان سست هستید ...

 ... ‌ای کاش من دو یارمثل حمزه داشتم ...

... شما در ظاهر شبیه مرد هستید. ولی نامرد هستید ...

 ... خون به دلم کردید ...

... خدا من را از شما بگیرد ...

... شگفتا، به خدا که هماهنگی این مردم، در باطل خویش و پراکندگی شما در حق، دل را می میراند و اندوه را تازه می گرداند، زشت بادید و از اندوه بیرون نیایید که آماج تیر بلائید. بر شما غارت می برند و ننگی ندارید ! با شما پیکار می کنند و به جنگی دست نمی گشائید! خدا را نافرمانی می کنید و خشنودی می نمائید. اگر در تابستان شما را بخوانم، گوئید، هوا سخت گرم است، مهلتی ده تا گرما کمتر شود. اگر در زمستان فرمان دهم، گوئید: سخت سرد است مهلتی ده تا سرما از بلاد ما دور شود. شما که از گرما و سرما چنین می گریزید با شمشیر آخته کجا می ستیزید؟

 ای نامردان به صورت مرد، ای کم خردان نازپرورده، کاش شما را ندیده بودم و نمی شناختم که به خدا، پایان این آشنایی ندامت بود و دستاورد آن اندوه و حسرت! خدایتان بمیرانندتان ! که دلم از دست شما پرخون است و سینه ام مالامال خشم شما مردم دون که پیاپی جرعه اندوه به کامم می ریزید و با نافرمانی و فروگذاری جانبم، کار را در هم می آمیزید ! ... . »

اینها تازه بخشی از درد دلهای امیر عالم ، امیر المؤمنین علیه السلام با یاران سست خویش است !

***

درسفر اخیر که به عمره مشرف شده بودیم در مدینه منوره از دور دانشگاهی  را به ما نشان دادند که به گفته کارشناس محترم گروه، بزرگترین مرکز وهابی سازی جهان است و سالانه تعداد زیادی مبلغ کارکشته ی وهابی را تربیت و به مناطق مختلف جهان از جمله ایران ، عراق و ... اعزام می دارد !

***

خبرها در دانشگاهها و شهرهای مختلف ایران حاکی از یک خیزش پنهانی و حساب شده بر علیه مذهب حقه ی تشیع و مهدویت دارد که متأسفانه برخی از دوستان نیز به بهانه حفظ وحدت و ... نا آگاهانه کمک بزرگی به این جریان شوم می کنند !

***

شاید باورتان نشود در دانشگاهی در جوار حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام و حوزه علمیه قم و مسجد مقدس جمکران با بیش از 7000 دانشجو ! نشریاتی وجود دارد که بیش از 90 درصد کارهای آن را ( اعم از نوشتن و جمع آوری مطالب ، طراحی و ... ) یک نفر انجام می دهد ! که واقعا جای تعجب و تأسف دارد !

سؤال من از دانشجویان با دغدغه فرهنگی و دینی، که درصد بالایی از دانشجویان را تشکیل می دهند ، این است که واقعا چه زمانی می خواهند حرکتی مؤثر انجام دهند ؟

این مطلب از تلاش بی وقفه و جانانه ای  که به حق یک سری از دانشجویان انجام می دهند ، نمی کاهد و بیشتر تلنگری است به دانشجویان کم کار با دغدغه !

***

در این چند سالی که در مراکز مختلف این دانشگاه و در جاهای دیگر توفیق خدمت را داشته ام ، متأسفانه و باز متأسفانه افراد زیادی را از دانشجو و فرد عادی تا مسئولین مختلف را دیده ام که به طور نسبی مصداق این کلام نورانی سید الشهدا علیه السلام می باشند که فرمودند: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قلّ الدیانون » . (بحارالانوار، ج 44، ص 383)

 

مردم بندگان دنیایند و دین، تنها بر زبانشان جاری است، هنگامی که زندگیشان سرشار است دین گرایند ولی هنگامی که در تنگنای بحرانها قرار گرفتند دین داران واقعی اندک می گردند !

 

و خیلی ها از مصادیق دین و دیانت فقط نامش را یدک می کشند و باز همین کلام بالا !

 

***

 

مثالهای عینی زیادی در این باره در ذهن دارم که جای طرح آن در این مجمل نیست !

 

اما دوستان و گرامیان ! چه خوب است ساعتی درخلقت خود ، نعمتهایی که خدا به ما عطا فرموده و چرایی آنها به تفکر بنشنیم . ( که بنا به فرموده ی حضرت علی علیه السلام : تفکر ساعه افضل من عبادت سبعین سنه ؛ یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بهتر است !) به راستی برای چه پا در این عرصه خاکی گذاشته ایم ، برای خور و خواب و خشم و شهوت ! پس فرقمان با حیوانات در چیست ؟

 

اگر به نتیجه عقلی ، عرفی و شرعی دوستی برای خدا و دشمنی برای خدا و خلاصه کار برای خدا ( برای توضیح بیشتر به  قسمت نهی از منکر مراجعه کنید ) رسیدید ، آیا تمام ظرفیت شما همین است ؟ آیا نمی توانید قدمی بیشتر در این راه بردارید ؟! شاید شما هم مثل خیلی ها به این توجیه شیطان دل خوش کردید که حالا وقت است ! ( به قول اون مثل «کاری که برای بعد بگذاری هیچ وقت انجام نمی شود !» و یا « امروز ، فردایی است که دیروز در انتظارش بودی ! » )

 

فقط این را بدانم و بدان که این مقطع ( دانشجویی و جوانی ) بسیار کوتاه تر از آن است که فکر می کنیم و مهم تر اینکه بدون بازگشت است !

 

شایان ذکر است که مقوله کار مذهبی - فرهنگی در دانشگاه یا جای دیگر هیچ منافاتی با درس خواندن ندارد البته به شرط برنامه ریزی ای حساب شده و معقول ! به طور مثال بنده در ترم پیش هم بالاترین حجم فعالیت را داشتم و هم بالاترین معدل در طی این 8 ترم ! 

 

***

 

همانطور که می دانیم با وجود محسنات مذهبی و فرهنگی موجود در جامعه، مشکلات و ناقصی هایی نیز در قسمت های مختلف جامعه به چشم می خورد ، واقعا چه کسی یا کسانی به جز ما می تواند این مشکلات را حل کند و یا در صدد ارتقای محسنات آن بربیاید ؟ 

 

خلاصه دوستان اگر ما خوب درس خواندیم و کاری کردیم که هیچ وگرنه بایستی بنشینیم و ببینیم دیگران با انواع و اقسام سلیقه ها و دیدها چه می کنند ؟! چه در کشور و چه در دانشگاه و چه در ... !

 

***

 

امیدوارم این دلنوشته بتواند ما را به سوی قله سعادت رهنمون سازد !

 

***

 

سالها منتظر سیصد و اندی مرد (!) است !

 

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم !

 

 ( روحیه ی مردانگی ربطی به زن و مرد ندارد ، مثل بزرگترین زنانِ مرد دنیا ؛ حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها ) !

 

  • ۹۲/۰۴/۲۹
  • ممسوس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی